وي اضافه کرد: در سالهاي گذشته نيز رسيدگي به شکايات به همين منوال بود، اما بعد از گذشت مدتي اين مسوليت به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري واگذار شد.
عضو انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري استان تهران ادامه داد: در تمام صنوف رسيدگي به شکايتها در نخستين قدم بر عهده اتحاديههاست و انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري بهعنوان نخستين مرجع مسئول رسيدگي به شکايتهاي مربوط به دفاتر خدمات مسافرتي است.
مدير عامل آژانس غزال پرواز يادآور شد: کميتهاي ويژه و متخصص در انجمن صنفي براي رسيدگي به شکايتهاي رسيده درخصوص دفاتر خدمات مسافرتي تشکيل شده است، اما درنهايت سازمان ميراث فرهنگي، صنايعدستي و گردشگري نظارت، رسيدگي نهايي و پيگيريهاي قضايي را برعهده دارد.
وي افزود: گردشگراني که به هردليل از يک آژانس مسافرتي شکايت دارند از اين پس براي رسيدگي به شکايات خود به انجمن صنفي دفاتر سفر و گردگشري استان تهران مراجعه کنند.
هاتفي خاطرنشان کرد: با توافقهايي شده است، انجمن صنفي خدمات مسافرتي و جهانگردي به بررسي شکايات استانهاي ديگر و انجمن صنفي دفاتر سفر و گردشگري استان تهران به بررسي شکايتهاي آژانسهاي مسافرتي استان تهران ميپردازند.
M/102
انتهای پیام/